Sabtu, 15 November 2014

Block Standard Yamaha RXZ


Block RXZ yang masih cun,,hanya dilicin kulit limau sahaja,,tanpa di bore terlalu agresif,,cukup sekadar melicinkan libang-lubang yang penting...


Perhatikan sahaja lubang exzos ini sekadar dilicinkan sahaja,,jika ada yang nak besarkan juga lubang exzos ini,,besarkan sebelah atas sahaja dan jangan diusik sebelah bawah....


Lihat sahaja lubang transper ports ini ,,masih seperti asal,,tidak keterlaluan untuk menipiskan bahagian ini terlalu besar,,jika terlebih usik,,mungkin susah sedikit untuk setting jet minyak serta pilot bagi ideal...


Didalam 2k masih saiz asal serta tak terusik,,,tak usik lagi bagus bahagian ini,,,


Bahagian ini pun masih tak terusik sangat,,standart maco...

 Piston bersaiz 0.25 adalah masih kecil ,,baharu sekali bore,,Bukan piston RXK,,ini piston standart...


Tertulis Y - 4 serta ada titik di atas tanda tolak,,,


Di sebelah sini pula tertulis 5PV00 133CM -3 lebih kurang diatas...inilah tanda block yang original,,dan jangan sesekali tersilap,,,ada juga yang jual block yang local datang kat kedai,,dan juga jangan sesekali tersilap dengan piston saiz saja kecil akan tetapi piston besar,,piston RXK...

Semoga anda faham tentang block yang original dan lubang standard dan boleh bezakan yang terlalu agresif bore lubang-lubang yang terlalu besar..

Ekoran block RXZ yang melambung tinggi harganya,,sekitar RM1 ribu lebih-lebih bagi yang standard serta tidak di bore lubang-lubang disekitarnya...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan